Маленька макова галочка

81

Я хочу висловити захват «винахідливістю» одного з виробників у частині розробки упаковки для своєї продукції. Мова піде не про набили всім оскомину упаковках масла в 273 грама або пошуках обсягу коробочки вершків, який виробник дбайливо розмістив дрібним шрифтом інформацією між білоруською та казахською. Нестандартну упаковку, на якій на видному місці не написана необхідна інформація, я просто не беру в руки. Але вчора навіть я попався.

Нещодавно трапилося мені при черговому відвідуванні гіпермаркету натрапити в хлібному відділі на синю коробочку з здобної хлібної соломкою. Сто років її не зустрічав. Солона соломка, яку скрізь продають «до пива», — зовсім не те. Одним словом, їх вабить спогадами про сонячному дитинстві, взяв на пробу. Як ні дивно, виявилася та сама. Коробочка пішла за вечір, в чому мені допомогла дівчина, і я вирішив додати диво-соломку в свій стандартний список покупок.

В наступне відвідування магазину зачепив рукою відразу кілька однакових коробочок і відправився додому задоволеним. З першої коробкою питань не виникло. Той же смак — все чудово. Вранці відкриваю нову коробку до чаю і виявляю, що витягнута соломинка виявляється з маком. Ладно, думаю, може, ненароком опинилася в пачці після фасування попередньої партії на заводі-виробнику. Висипаю всю коробку — мак скрізь. Фанатів маку в будинку немає, тому постає питання: викидати або повертати. Дивлюся уважно на упаковку — раптом не помітив напису, чіпляючи дві коробки разом? Все один в один, ні натяку на мак, на фото та ж диво-соломка. Кручу коробку. Знайшов дві відмінності: галочка на звороті коробки, де розписані всі варіанти соломки із складами, Екшн сно навпаки соломки з маком, а не навпаки «ароматної», як раніше, і, власне, штрих-код.

Можна, звичайно, сказати: сам винен, не перечитав усі написи на коробці. Можна звалити провину на выкладывающих товар працівників магазину, які поклали різні товари в купу на одну полицю. Але уявіть собі, що ви купуєте, наприклад сік. Ви бачите ту саму упаковку з двома сяючими на сонці яблучками і склянкою бурштинової рідини на передньому плані, написи на лицьовому боці «Сік „Соковитий“», «Export», «100%» і т. п., а вдома виявляєте, що в склянці сік молодих насіння гарбуза. Звичайно, адже на звороті коробки зрозуміло написано: «Сік „Соковитий“ виготовляється з свіжих яблук, томатів, апельсинів, ананасів, насіння гарбуза, фейхоа і маракуї». Адже Все очевидно!

Навряд чи в цьому випадку виробник хотів таким чином хотів підняти продажі соломки з маком — ціна одна, на кожного знайдеться свій покупець. Швидше за все в чиюсь світлу готову прийшла ідея, як заощадити пару десятків тисяч рублів на розробку окремої упаковки для кожного виду виробів: робимо одну коробку для всього, потім ставимо галку в потрібному місці і штрих-код. Геніально!

Боюся, така винахідливість вийде виробнику боком: попадись мені коробка з маком спочатку, більше я б пробувати не став, та й тепер за новою я піду нескоро. А скільки таких же клієнтів побувало в одному тільки магазині?